Webáruház Vágykeltés és bizalomépítés

A vágykeltő termékleírás titkai

Sok webáruházban megfordultam már és sűrűn látom ugyanazokat a hibákat. Sok üzemeltető lusta és ezért a gyári leírásokat alkalmazzák, pedig ezek szinte 99%-ban szürkék, unalmasak és nem szólítják meg a vásárlókat. Ennél csak egy rosszabb megoldás létezik, amikor nincs leírás a termék mellett. Egy jó értékesítő megmutatja azt az értéket, azt a hasznot amit a vevő a termék megvásárlásával kap. Ugyanezt kell megoldanunk a leírással. Sokan nem ismerik a szövegírás alapjait, ezért térjünk ki erre is picit. Amikor termékleírást írunk, akkor ügyeljünk arra, hogy ne legyen unalmas és hosszú. Legyen könnyen áttekinthető, legyenek benne pontos felsorolások és VASTAG kiemelések. Hosszabb leírásokba tehetünk képeket és akár videókat is. Ügyes megoldás az is, amikor külön úgynevezett fülek alatt csoportosítjuk a termék információkat. Az első látható fül alatt az előnyt és hasznot kommunikáló rövid de hatásos szöveg legyen, a következőben a gyári leírás, a harmadik fül alatt a technikai információ és negyedik fül alatt legyenek a vásárlói vélemények.

A hatásos termékleírás felépítése:

1. Figyelem felkeltése
2. Érdeklődés megszerzése 3. Vágykeltés
4. Aktíválás/eladás

1. Figyelem felkeltése

A címsor fogja eladni a teljes szöveged, ezért ezt érdekesnek és figyelemfelkeltőnek kell megírnod. A jó címsor rábeszéli a potenciális vásárlót a továbbolvasásra vagy megmutatja, hogy nem a megfelelő terméket szemelte ki magának. A címsor fókuszálhat a haszonra amit a vásárló szerez (Legyen az Öné a legszebb ablak az utcában…), építhet a problémára is (Ne várja meg, míg a tolvajok elviszik az autóját!) de feltehetünk kérdéseket is (Hogyan étkezhet egészségesebben?).

2. Legyen érdekes a leírás

Ha már elérted azt, hogy felfigyeltek a címsorra, akkor keltsd fel a látogatóid érdeklődését is. Beszélj a célcsoportodról, mutasd meg nekik miben segít az adott termék. Mi lesz a haszna a vevőnek ha azt a terméket választja. Nyugodtan írj a problémáikról is, ha tudod erősítsd fel, mert a végén felfogjuk szólítani Őket a vásárlásra.

3. Vágykeltés mesterien

A következő szakaszban használd a “Milyen lenne ha…” kifejezést és írd le szinesen, mit nyer a vevő azzal a termékkel. Meséld el neki, milyen életképet lát majd, ha megvásárolja a terméket. Akkor lesz hatékony a vágykeltő szakasz, ha az olvasó / vevő bele tudja magát képzelni az adott élethelyzetbe. Próbálj meg felépíteni egy pozitív képet és hass az érzékszervekre úgy, hogy használod az érzékszervekre ható igéket is.

4. Vegye meg a terméket!

Ha az első 3 pontot tisztességesen megcsináltuk és az érdeklődők vággyal teli szemmel érnek a termékleírásunk alsó részére, akkor jön a trükk. Itt fogjuk learatni a munkánk gyümölcsét és egyszerűen rávesszük a vásárlásra. Ne gondolj itt misztikus dologra, minél egyszerűbben kell felszólítani a potenciális vásárlót. Egy jól működő példa: “Tegye a kosárba most!” vagy a “Vásárolja meg most!”. Nem kell túlzásba vinni, legyen egyszerű és nagyszerű!

Hozzászólások

  1. mondta

    Kedves Mihály!
    Egyetértek, a legjobb dolog vágykeltésre a FÉVA (figyelemfelkeltés-érdeklődés-vágy-akció).
    Ezt a dolgot még csak annyival egészíteném ki, hogy a honlapon a termék képe mellé (természetesen jobbra tőle vagy alatta), elhelyezném rövid felsorolásban az adott cikk három előnyét, hasznát. Nincs minden internetezőnek ideje, hogy elolvasson hosszú (FÉVA) szövegeket, ezért kellene röviden csak összefoglalni.
    Remélem segítettem egy kicsit.
    Üdv: Dani

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Nem szeretjük a SPAM-et, kérlek írd be a mai napot betűvel az alábbi mezőbe: