Webáruház tartalom duplikáció megelőzése és megoldása

A webáruházak esetében a legnagyobb mumus a tartalom duplikáció. Sokan nem is veszik észre, hogy több ezer terméke több változatban érhető el ugyanazon tartalommal. Ez a duplikáció egy hatalmas öngól amit a Google büntet…

Webáruház navigáció duplikáció

A navigációnál figyeljünk oda, hogy ha pl. 2 fajta navigációnk van és az adatokat az URL-ben tároljuk így eltér a 2 navigáció URL struktúrája de ugyanaz a tartalom, akkor duplikálunk :-( Sajnos nagy cégek is elkövették ezt a hibát és későn jöttek rá.

Megoldás a duplikációra:

A Meta robots (<meta name=”robots” content=”noindex,follow”>) elemmel egyesével megjelölhetjük, hogy ne vegye figyelembe a Google. Lehetőség van az URL-ek cimkézésre a webmester eszközökben is. A harmadik megoldás a CANONICAL TAG aminek megadásával bejelöljük az eredeti változatot.

Duplikáció lehetőség webáruházakban:

  • Termék sorrend : Mindegyik sorba rendezési lehetőség ami ugyanazt a tartalmat jelenti meg veszélyt jelent.
  • Kereső oldalak : A termékre keresésénél nem a termék oldalára dob hanem megjeleníti a termékoldal adatait a keresőoldalon.
  • Több oldal : Több ezer terméknél előfordulhat a lapozós rész egyforma kivitelezése.
  • Nyomtatás : A nyomtatható verzió ugyanaz csak felpattanó ablakban.

 

Javaslom nézz utána te is mennyi duplikált tartalmad van :-(

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Nem szeretjük a SPAM-et, kérlek írd be a mai napot betűvel az alábbi mezőbe: