Webáruház stratégia – Hogyan vásárol egy internet felhasználó?

Az internetes vásárlók szeretik az olyan webáruházakat, ahol megfelelően nagy a választék a keresett termékekből és kedvezőek az árak. Minél szélesebb a termékkínálatunk, annál több potenciális vevőt tudunk megszólítani. Az emberek többsége már az interneten vásárol a kedvezőbb árak és az egyszerűbb vásárlás miatt. A tapasztalt vásárlók a keresőkben, az árösszehasonlító oldalakon vagy az aukciós oldalakon keresik a legjobb ajánlatot.

A válság hatására megváltoztak a költekezési szokásaink és sokkal jobban odafigyelünk rá, mire mennyit költünk. Vásárlás előtt az átlag hazai vevő körbenéz az interneten is, és megnézi ki kínálja a legjobb ajánlatot az adott termékre. Mivel az internetes ár sokkal kedvezőbb, ezért egyre több vásárlót szippant el az offline áruházaktól. Erre válaszolnak a multik, amikor webáruházat indítanak a saját weboldalukon. A kérdés már csak az, hogy ha az interneten olcsóbban adják a termékeiket, akkor a vásárlóik hol vásárolnak majd? Erre a következő évek pontos választ fognak adni.

Miért vásárolnak az emberek az interneten?

Termékkínálat, kényelem és ár. Ez a három tényező vezérli az embereket az internetes vásárlásnál. Nézzük meg, hogyan befolyásolja ez a három tényező a vevők vásárlási szokásait.

1. Termékkínálat

Az emberek szeretik, hogy az interneten minden könnyedén és gyorsan elérhető. Az sem probléma, ha nincs több ezres termékkínálatunk. Nézzük meg mekkora termékkínálata van az Apple.com webáruházának és milyen minőségi és vágykeltő módon kínálják a termékeiket. Kihasználhatjuk a piaci réseket és kínálhatunk csak NICHE (réspiac) termékeket. A széles termékpaletta nagyon sok munkával jár, így ha kis csapattal dolgozunk, akkor könnyebb egy olyan NICHE piacon értékesíteni ahol van megfelelő kereslet.

2. Kényelem

A Nielsen Online felmérése szerint a kényelem a legnagyobb előnye az online vásárlásnak. Ezen túl, még nagyon sok időt is megspórolunk magunknak. Nem kell elvezetni a boltig, nincs sor a kasszánál, nincs várakozás és nem kell aggódni a záróra miatt.

3. Árak

A vevők imádják a nagyszerű ajánlatokat. Bizonyos vásárlótípusok egy jobb ajánlatra azonnal rendelnek, még akkor is ha nincs szükségük az adott termékre. Az első webáruházak az újdonság varázsa miatt váltak sikeressé, de ma már szükséges a jó vagy nagyon jó ajánlat. Az alacsony működtetési költségek elhozták nekünk a néha hihetetlen módon alacsony árakat és az érzést : “Miért fizessek többet érte offline, ha az interneten olcsóbb?”. Ezek ismeretében nem is kell azon csodálkozni, miért olyan sikeresek a mai webáruházak.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Nem szeretjük a SPAM-et, kérlek írd be a mai napot betűvel az alábbi mezőbe: