Webáruház elemzés – Az internetes vásárlási szokások

Az internet egy teljesen más média, ahol a vásárlási szokások is eltérőek az eddig ismert szokásoktól. Az interneten kedvezőbb árakkal találkozhatunk és mivel a boltok 1-2 kattintásnyira vannak egymástól nagyon nagy a verseny. A vásárlók árösszehasonlító oldalakon keresik a legkedvezőbb ajánlatokat. Bizonyos vásárló típusok rövid idő alatt képesek dönteni, de vannak akik több napos kutatómunka után rendelik meg a terméket.

A Nielsen piackutató felmérései azt mutatják, hogy az internet felhasználók 6%-a tervezi, hogy élelmiszert vásárol az interneten. Úgy gondolom pár év és egyre több vásárló adja majd le virtuális bevásárlási igényét valamelyik diszkont áruháznak és még aznap ingyenes kiszállítással megkapják majd a termékeket.

A felmérés eredményei röviden:

    • 100-ból kb. 78 netező már vásárolt az interneten
    • 6% online szeretne élelmiszert vásárolni
    • 39% elolvassa más webáruházak leírásait is
    • A legtöbben (40%) könyvet vásárolnak az interneten.
    • Utazást, szállást és belépőjegyet (19%), szórakoztató elektronikát (16%), repülőjegyet (15%).

Az okostelefonok átalakítják vásárlási szokásainkat

Az iPhone és Androidos telefonok tulajdonosai már most úgy vásárolnak, hogy a boltban a kiszemelt termékre rákeresnek mobiltelefonon és ellenőrzik az árat. Megnézi, kipróbálja és az okostelefonon megrendeli a terméket attól a webáruháztól, ahol a legolcsóbb. Már léteznek olyan intelligens programok, melyek felkutatják azonnal a legjobb offline és online ajánlatot. A Compete.com szakmai felmérése szerint, az iPhone tulajdonosok 41 százaléka, az Androidok gazdáinak 43 százaléka így vásárol. A probléma az, hogy a kiskereskedők nem látják a változást és sokan még webáruházat se terveznek nyitni. A vásárlók szépen lassan átállnak az internetes vásárlásra.

A vásárlási szokások már termék szinten is eltérőek:

- Bio termékek : A bio termékek vásárlói minden nap használják a bio élelmiszereket és egyéb termékeket. Amennyiben a vásárló elégedett az első vásárlás után, akkor könnyen visszatérő vásárlót faraghatunk belőle.

- Műszaki termékek : A nagy piaci verseny miatt nehezebb az értékesítés. A folyamatos árharc miatt alacsony a profit és hatalmas a marketing költség. Sajnos egyre több ekereskedő használja az EU és a Szlovák adózás adta lehetőségeket, és így sok esetben a hazai nagykereskedelmi ár alatt tudják kínálni a termékeket. Ez megnehezíti a becsületes hazai kiskereskedők munkáját.

- Nagy értékű luxus termékek : Nagyon alacsony a megrendelések száma de jóval magasabb a profit. Itt tudjuk a legdrágábban megszerezni a potenciális vásárlókat. A válság óta ez a termékcsoport nagyon nehezen értékesíthető, de a túlélő kereskedők egy letisztultabb piacot örökölhetnek majd.

- Letölthető termékek : Kiemelkedően magas profit, olcsó logisztikai költségek és azonnali megrendelés teljesítés. Teljesen automatizálható a fizetés, szállítás és számlázás is. Az amerikai Apple cég nagysikerű itunes music store boltja hatalmas bevételt ért el az utóbbi években a zenei albumok internetes értékesítésével.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Nem szeretjük a SPAM-et, kérlek írd be a mai napot betűvel az alábbi mezőbe: