Szolgáltatások
A szolgáltatásokat hagytam a végére, ugyanis ez az utolsó lépése az értékesítési tranzakciónak. Fizetni fog aki rendel tőlünk és minél kényelmesebbé kell tennünk a fizetési folyamatot. Az utánvét, előreutalás már minden webáruházban elérhető. Használhatunk bankkártyás vagy SMS fizetési módokat is, de sajnos kevesen használják, de aki használja az örülni fog a lehetőségnek. A bankkártyás fizetésnek a másik nagy előnye a bizalomépítés, ugyanis ha egy céget elfogad a CIB bank mint partner, akkor biztosan megbízható! Használhatsz Paypal fizetési módot is, de először tájékozódj mekkora jutalékot kér a Paypal a beérkező összegből. A fizetés lehet hitel is és fizethetnek hűségpontokkal is. Ez utóbbihoz szükségünk lesz egy jól elkészített hűségprogramhoz. A fizetés mellett megkell adnunk a szállítási módokat is. Ha van rá lehetőség ajánlom a személyes átvételt, mert sokan nem szeretnek fizetni a kiszállításért. Használhatjuk a PickPack pontokat is vagy szerződhetünk futárszolgálatokkal is.
Hibalehetőségek a gépezetben
Ha már mindent látunk és tudjuk, hogy a vásárló hogyan halad majd a pénztárban előrefelé akkor nyert ügyünk van. Azonban, gondoljuk a hibákra is, dolgozzuk ki milyen események szakíthatják meg az értékesítést és hogyan kezelhetjük ezeket.
A folyamatban előfordulható hibák:
● Áramszünet az ügyfélnél
● Elakadás a megrendelés során
● Bankkártya elfogadási hiba
● Nem tudja mennyit kell fizetnie
● Futárszolgálat nem találja a címet ● A futár összetöri a csomagot
Ki a célcsoportunk? Kinek értékesítünk?
Az értékesítési stratégiádban feketén-fehéren le kell írnod, hogy tini lányoknak, kismamáknak vagy például középkorú cégvezetőknek szeretnél értékesíteni. A célcsoport meghatározásnál ismerned kell a célcsoport demográfiai és pszichográfiai tulajdonságait.
Demográfiai tulajdonságok :
• Cég vagy magánszemély • Életkor, férfi vagy nő
• Lakhely, munkahely
• Társadalmi helyzet
• Jövedelem és életstílus
• Vallás, hitbeli meggyőződés
• Etnikai hovatartozás
Pszichográfiai jellemzők:
• Van-e problématudata, mitől fél
• Mit szeret? Hogyan gondolkozik?
• Sznob? Laza? Precíz? Nagyravágyó? Gondoskodó?
• Spórolós? Akcióvadász?
• Szereti a kényelmet és a luxust?
Elérhetőség:
• Interneten? (Facebook, Google keresője)
• Melyik médiát olvassa és nézi?
• Hol lakik? Mi jellemző a lakhelyére?
• Ki lehet partner az elérésében?
Egy példa a célcsoport meghatározásra:
Mi a termékünk? |
Rúzsok, körömlakkok kínai importból. |
A célcsoport rövid leírása |
Olyan 12-15 év közötti lányok, akik imádják az új trendi cuccokat. |
Hol találhatóak meg? |
Iskolában, plázákban, magánórákon, BKV-n utaznak. |
Interneten hol tartózkodnak? |
Facebook, IWIW, MyVIP |
Hogyan hozzák a döntéseiket? |
Ha tetszik azonnal vásárolnak, barátnőiknek ajánlják. |
A fenti példából már kitalálható, hogy online a Facebookon és a MyVIP-en fogunk hirdetni, offline a Bravo magazinban és partnereket keresünk a plázákban található ruha butikok közül. Ilyen egyszerű és azonnal megnyílik a piac előttünk. Kiépítjük a stratégiai partner kapcsolatokat, kínáljuk egymás kupon kedvezményeit és tereljük a vásárlókat.
Tudnod kell azt is, hol vannak a potenciális vásárlóid napközben vagy este, mit tesznek és hol, milyen lapokat olvasnak, melyik weboldalon lógnak és mikor. Azt is megkell tudnod határozni, hogy a célcsoportod mi alapján dönt. Azonnali impulzív pénzköltő gépek vagy megfontolt vásárlók és 250 fórum bejegyzés után bólintanak rá a te turmixgépedre. Mindegyikhez másképpen kell beszélned és ha rosszul kommunikálsz, akkor elveszíted őket.
MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!