Webáruház célcsoport meghatározása

Szolgáltatások

A szolgáltatásokat hagytam a végére, ugyanis ez az utolsó lépése az értékesítési tranzakciónak. Fizetni fog aki rendel tőlünk és minél kényelmesebbé kell tennünk a fizetési folyamatot. Az utánvét, előreutalás már minden webáruházban elérhető. Használhatunk bankkártyás vagy SMS fizetési módokat is, de sajnos kevesen használják, de aki használja az örülni fog a lehetőségnek. A bankkártyás fizetésnek a másik nagy előnye a bizalomépítés, ugyanis ha egy céget elfogad a CIB bank mint partner, akkor biztosan megbízható! Használhatsz Paypal fizetési módot is, de először tájékozódj mekkora jutalékot kér a Paypal a beérkező összegből. A fizetés lehet hitel is és fizethetnek hűségpontokkal is. Ez utóbbihoz szükségünk lesz egy jól elkészített hűségprogramhoz. A fizetés mellett megkell adnunk a szállítási módokat is. Ha van rá lehetőség ajánlom a személyes átvételt, mert sokan nem szeretnek fizetni a kiszállításért. Használhatjuk a PickPack pontokat is vagy szerződhetünk futárszolgálatokkal is.

Hibalehetőségek a gépezetben

Ha már mindent látunk és tudjuk, hogy a vásárló hogyan halad majd a pénztárban előrefelé akkor nyert ügyünk van. Azonban, gondoljuk a hibákra is, dolgozzuk ki milyen események szakíthatják meg az értékesítést és hogyan kezelhetjük ezeket.

A folyamatban előfordulható hibák:

● Áramszünet az ügyfélnél
● Elakadás a megrendelés során
● Bankkártya elfogadási hiba
● Nem tudja mennyit kell fizetnie
● Futárszolgálat nem találja a címet ● A futár összetöri a csomagot

Ki a célcsoportunk? Kinek értékesítünk?

Az értékesítési stratégiádban feketén-fehéren le kell írnod, hogy tini lányoknak, kismamáknak vagy például középkorú cégvezetőknek szeretnél értékesíteni. A célcsoport meghatározásnál ismerned kell a célcsoport demográfiai és pszichográfiai tulajdonságait.

Demográfiai tulajdonságok :

• Cég vagy magánszemély • Életkor, férfi vagy nő
• Lakhely, munkahely
• Társadalmi helyzet
• Jövedelem és életstílus
• Vallás, hitbeli meggyőződés
• Etnikai hovatartozás

Pszichográfiai jellemzők:

• Van-e problématudata, mitől fél
• Mit szeret? Hogyan gondolkozik?
• Sznob? Laza? Precíz? Nagyravágyó? Gondoskodó?
• Spórolós? Akcióvadász?
• Szereti a kényelmet és a luxust?

Elérhetőség:

• Interneten? (Facebook, Google keresője)
• Melyik médiát olvassa és nézi?
• Hol lakik? Mi jellemző a lakhelyére?
• Ki lehet partner az elérésében?

Egy példa a célcsoport meghatározásra:

Mi a termékünk?

Rúzsok, körömlakkok kínai importból.

A célcsoport rövid leírása

Olyan 12-15 év közötti lányok, akik imádják az új trendi cuccokat.

Hol találhatóak meg?

Iskolában, plázákban, magánórákon, BKV-n utaznak.

Interneten hol tartózkodnak?

Facebook, IWIW, MyVIP

Hogyan hozzák a döntéseiket?

Ha tetszik azonnal vásárolnak, barátnőiknek ajánlják.

A fenti példából már kitalálható, hogy online a Facebookon és a MyVIP-en fogunk hirdetni, offline a Bravo magazinban és partnereket keresünk a plázákban található ruha butikok közül. Ilyen egyszerű és azonnal megnyílik a piac előttünk. Kiépítjük a stratégiai partner kapcsolatokat, kínáljuk egymás kupon kedvezményeit és tereljük a vásárlókat.

Tudnod kell azt is, hol vannak a potenciális vásárlóid napközben vagy este, mit tesznek és hol, milyen lapokat olvasnak, melyik weboldalon lógnak és mikor. Azt is megkell tudnod határozni, hogy a célcsoportod mi alapján dönt. Azonnali impulzív pénzköltő gépek vagy megfontolt vásárlók és 250 fórum bejegyzés után bólintanak rá a te turmixgépedre. Mindegyikhez másképpen kell beszélned és ha rosszul kommunikálsz, akkor elveszíted őket.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Nem szeretjük a SPAM-et, kérlek írd be a mai napot betűvel az alábbi mezőbe: