A nagy amerikai és nemzetközi webáruházakban elkezdték használni az új Rich snippets-eket. A Schema.org biztosan ismerős lehet, ez egy olyan séma gyüjtemény amelyeket felismernek a keresők. Én inkább cimkéknek nevezném ezeket, mivel a termékoldalon feltudjuk cimkézni az egymástól eltérő információkat.
A jövőben nem árt odafigyelni erre a technikára és ha a Google ide is bevezeti a megjelenítését akkor kitűnhetünk a listákból csillagokkal és extra linkekkel is. Milyen információ cimkéket láthatunk? Csillagokat amelyek a termék értékeléséből kapunk vagy akár a termék ára is megjelenhet. A legerősebb a termékfotó megjelenése mivel így azonnal kiemelkedik az oldalunk a tömegből.
A fenti csokis recept oldal abban különbözik, hogy nem csak a csillagok és a szavazatok látszanak! Észrevehető, hogy a teljes receptet “Rich snippet kompatibis”-sé tették így kiírja a Google mennyi idő megsütni és bal oldalt kereshetőek is a receptek elkészítés vagy alapanyagok alapján is.
IGEN! És ehhez nem kell semmi trükk, elég ha a tartalmaid megfelelően csoportosítva vannak cimkékkel és a Google feltudja azokat használni.
Ez a jövő!?!? Mit gondolsz erről? Kérlek szólj hozzá a témához alul!
Anikó mondta
Hú, eszméletlen ütemű fejlődés, iszonyat mennyiségű infó. Nagyon ütős. Jó okot szolgáltat arra, hogy mielőtt még elkezded építeni a webáruházad, tervezd meg, legyen elegendő infó, amit már az első perctől fel tudsz tölteni. Így leszel lépéselőnyben.
Kösz.
Ja, ez egyébkénr webáruház-sablonok beépített alkotója vagy bővítmény (plugin), vagy hogyan működik?
Robi mondta
Két dolog látszik:
1. A Google, mint aggregátor összegyűjti, és átveszi a webáruházak termék kereső funkcióit.
Élőbb, vagy utóbb ár-összehasonlítás, és egyéb funkciók is megvalósulhatnak ezen címkék általános használatával.
2. Ugyanakkor a keresések találati listái, ha tele lesznek csupa feltűnő elemmel, akkor elterelik a figyelmet a lényegről. A zsúfoltság megakadályozza, hogy arra kattints, amit kerestél.
Összességében a Rich snippets hozhat több látogatót egy weboldalnak, de nem biztos, hogy olyat, aki vásárolni is szeretne. Látogatások számának növelésére biztosan jó, a konverziók növelésére pedig külön kell figyelni.
Mindenesetre feltűnő, mint minden újdonság, amíg újdonság…