A következőkben egy 4 lépéses értékesítési technikát mutatok be, amelynek alkalmazásával gyors és látható eredményeket fogsz elérni.
1. Segítsünk terméket választani
Ember legyen a talpán, aki ma egy átlag webáruházban szeretné megtalálni azt a terméket ami megoldást jelent a problémájára. Miért is ilyen nehéz? Mert a többezres termékkínálatból segítség nélkül nehéz választani. A termékkiválasztásnál ügyes keresőkkel és szűrőkkel gyorsíthatjuk a vásárló megrendelését. A “Mi vagyunk a legolcsóbbak” üzleti modellt alkalmazó webáruházak átláthatatlanok, nincs megfelelő leírás vagy fotó a termékek mellett és szinte egyikben sincsenek szűrők. A vásárlót úgy tudjuk segíteni, ha a nyitó oldalon és a kategória oldalakon szűrő tölcséreket alkalmazunk. Erre alkalmas lehet egy nagyszerű kategória rendszer, egy tulajdonságok alapján szűkítő szűrő vagy egy okos termék kereső. A lényeg, hogy érjük el, hogy lássuk az erdőt a fától és fordítva. Az aranyszabály itt az, hogy egyszerűsítsünk mindent!
Mi alapján szűkítünk legtöbben?
• Ár (a legtöbben használják)
• Technikai tulajdonság
• Felhasználási mód
• Kinek szeretnénk megvásárolni • Új vagy használt?
2. Győzzük meg a vásárlót!
Győzzük meg, hogy azt a terméket az Ő igényeire szabták. Mutassunk minőségi képeket, videót és legyen min. 4-5 rövid szöveges vásárlói értékelés. Az árérzékeny vásárlókat, egy jó hitelajánlattal vagy egy akciós ajánlattal tudjuk meggyőzni. Azokat akik még nem döntöttek, azokat egy jól megírt előnyt kommunikáló szöveges leírással átbillenthetjük a vásárlás fázisba.
3. Kérem fáradjon a pénztárhoz!
Nagyon jó helyzetben vagyunk, ha a vevőink már kosárba tettek termékeket de ez közel sem a vége. A 60%-át ezeknek a kosaraknak el is fogjuk veszíteni. Ez ellen vannak megoldások és csökkenthetőek, de teljesen nem tudjuk megszüntetni. A pénztárnál az első akadály ami gondot okoz, amikor csak regisztrált vevők vásárolhatnak. A kosárelhagyások másik nagy része a bizalomhiány miatt történik. Kétségei vannak afelől, hogy megkapja-e a terméket és ténylegesen annyit kell-e fizetni, mint amit közöltünk a kedves vevővel. A bizalom kulcsfontosságú az elektronikus kereskedelemben.
4. Építsük folyamatosan a bizalmat
Az egész folyamat azonnal megsemmisül, ahogy az első komoly kétség illetve bizalomhiány fellép a vevő fejében. Nem számít, hogy milyen sok munkánk van abban, hogy odahoztuk a vásárlókat a webáruházunk oldalaira és meggyőztük a vásárlásra. Pontosan ezért tudatosan kell építenünk a bizalmat minden lehetséges aloldalon.
- Miért vásároljon nálunk? : Kérjünk véleményeket eddigi vásárlóinktól és használjuk is őket. A véleményeket úgy válogassuk össze, hogy bizalom ébresztő legyen a szolgáltatásunk iránt.
- Rólunk : NE a száraz céges bemutatkozót írjuk le, meséljük el a sztorinkat és saját fotóinkkal illusztráljuk. Az emberek szeretnek egy létező emberrel üzletet kötni, ezért emeljük ki a saját karakterünket 1-2 fotóval, amin éppen dolgozunk vagy csomagolunk.
- Termékoldal : Tüntessünk fel minden garanciát és legyenek vásárlói vélemények. A bizalom elnyeréséhez a termék oldalon hatalmas eszköz az is, ha nagy méretben feltüntetjük a 8 napos elállás lehetőségét.
- Kosár : Minden oldalon mutassuk a szállítási díjjal növelt végösszeget! A kosár oldalon nyugtassuk meg, hogy lépjen tovább és rendelje meg a termékeket, mert 8 napon belül visszaküldheti ha nem tetszik és X év garanciát is kap mellé, így biztosan nem fog csalódni.
- Pénztár : Tájékoztassuk a 8 napos elállás jogáról és a garanciáról. Az előző elemeket itt sokkal egyértelműbben, piros színnel megerősítve kell feltüntetni. A pénztárban ha megoldható ne legyen bal és jobb oldali sáv, tüntessünk el mindent ami elvonhatja a figyelmet és lehetőséget ad a megrendeléstől való “menekülésre”.
MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!