Minden webáruház üzemeltetőnek erősen gondolkodnia kellene a Facebook jelenléten, mivel ma már szinte minden hazai vásárló fennt van a Facebookon. A cégek akik ügyesek és okos kommunikációval “megszerettetik” a webáruházukat a követőikkel, sokkal többet profitálnak majd a jövőben mint azok akik nem vesznek tudomást róla.
Facebook oldal létrehozása
Az első lépés egyszerű de oda kell figyelni pár adatra amit elkér tőlünk a Facebook. Az oldal minőségét emelhetjük majd profi grafikai elemekkel és teljesen kitöltött profillal. A Facebook első lépéseiről írtunk egy könyvet, amiben mindent megtudhatsz majd egészen a hirdetésekig. Az Alexandra könyvesboltban ide kattintva nézheted meg a könyvet.
Riadó! Kell nekem 10.000 követő!
A rajongói oldalak többsége elakad 60-80 követőnél (barátok) és kevés jut el az 1.000-es rajongói számhoz. Miért fontos mennyien követnek minket? Minél magasabb a rajongók száma, annál több emberhez juthat el a kommunikációnk és a megrendelések száma is szépen elkezd növekedni. Amikor egy nagy FB oldalon elindul egy kampány, akkor érezhetően növekszik a bevétel és a megrendelések száma is.
Példa a növekedés ütemére (Rajongó + TETSZIK + Vásárlás):
100 rajongó = 1-2 TETSZIK = 0 látogató = 0 vásárló
1.000 rajongó = 8-15 TETSZIK = 5 látogató = 1 vásárló
10.000 rajongó = 50-80 TETSZIK = 20-30 látogató = 5-8 vásárló
100.000 rajongó = 120-180 TETSZIK = 60-90 látogató = 40-60 vásárló
A fenti példából világosan látszik, hogy minél nagyobb a klub annál több a reakció és minél több a pozitív reakció annál több a vásárló és a vásárlói konverzió. Ne felejtsük el, hogy emberek vagyunk és a facebook-ra nem vásárolni jövünk, ennek ellenére a statisztikákat nézve sokkal jobb konverziókat érünk el a facebook-ról érkező forgalom esetében. Ennek oka a folyamatos kommunikáció és a TVSHOP effektus
TVSHOP a Facebook-on
Az emberek a TVSHOP nézése közben belemerülnek a kiváló előadók bemutatóiba és észrevétlenül meggyőzik magukat a vásárlásra. Nem véletlen amit látunk, minden ajándék és információ valamint szórakoztató videó meg van tervezve. A Facebook lehetőséget ad nekünk arra, hogy előkészítsük a vásárlókat 1-1 termékre, szórakoztassuk Őket és a végén egy “piszok jó” ajánlattal vásárlóvá konvertáljuk őket. A rajongók folyamatosan követnek minket, így ha ügyes a kommunikációnk akkor szép lassan beterelhetjük őket a pénztárba
Melyek a tökéletes TVSHOP hatás lépései:
- Mutasd meg a terméket minél több oldaláról
- Emeld ki a legjobb tulajdonságait (erősítsd a terméket)
- Mutass pár termék felhasználót és beszéljenek a termékedről
- Kínálj valami extrát mellé ami kiveri a biztosítékot
- Szorítsd határidők (vagy darabszám) közé az ajánlatot
A fentiek egy webáruház esetében megoldhatóak, de kizárólag a Facebook-os folyamatos kommunikációval. Nem véletlen, hogy a nagy ismert webáruházak hatalmas rajoótábort építenek…
György Zoltán mondta
Kedves Mihály és olvasók!
Én egy nagy országos múzeum munkatársa vagyok, és egy kis csapat próbálja ( nem hivatásosan) a facebook oldalt szerkeszteni. A könyvet nemrég szereztük be, és szerencsére rengeteg dologban megerősített minket, viszont elképesztően sok olyan információt is olvashattunk, amiket véleményem szerint nem lehet saját tapasztalatból megszerezni, csak évek alatt. Szóval hasznos a könyv!
Kis Dani mondta
Kedves Mihály!
Egyetértek veled, fontos a sok like, de én amikor ellenőrzöm pl. a konkurencia oldalait, akkor mindig a talking about számot követem.
Lehet nekem kevesebb lájkolóm van, mint a konkurenciának, de ha nagyobb a talking about, akkor az én facebook oldalam a felhasználók szempontjából “érdekesebb”.
Fontos, hogy kövessük a TV shop modellt, de legfontosabb szerintem, hogy érdekes és visszajelzést produkáló posztokat tegyünk közzé (pl. megkérdezzük a véleményüket, megkérjük egy lájkra, kérdéseket teszünk fel stb.). Ja és az is fontos mikor posztolunk, hogy elérjük a célközönséget.
Üdv: Dani