Facebook oldal 10.000 követővel a vevőszerzéshez

Minden webáruház üzemeltetőnek erősen gondolkodnia kellene a Facebook jelenléten, mivel ma már szinte minden hazai vásárló fennt van a Facebookon. A cégek akik ügyesek és okos kommunikációval “megszerettetik” a webáruházukat a követőikkel, sokkal többet profitálnak majd a jövőben mint azok akik nem vesznek tudomást róla.

Facebook oldal létrehozása

729392F

Az első lépés egyszerű de oda kell figyelni pár adatra amit elkér tőlünk a Facebook. Az oldal minőségét emelhetjük majd profi grafikai elemekkel és teljesen kitöltött profillal. A Facebook első lépéseiről írtunk egy könyvet, amiben mindent megtudhatsz majd egészen a hirdetésekig. Az Alexandra könyvesboltban ide kattintva nézheted meg a könyvet.

Riadó! Kell nekem 10.000 követő!

A rajongói oldalak többsége elakad 60-80 követőnél (barátok) és kevés jut el az 1.000-es rajongói számhoz. Miért fontos mennyien követnek minket? Minél magasabb a rajongók száma, annál több emberhez juthat el a kommunikációnk és a megrendelések száma is szépen elkezd növekedni. Amikor egy nagy FB oldalon elindul egy kampány, akkor érezhetően növekszik a bevétel és a megrendelések száma is.

Példa a növekedés ütemére (Rajongó + TETSZIK + Vásárlás):
100 rajongó = 1-2 TETSZIK = 0 látogató = 0 vásárló
1.000 rajongó = 8-15 TETSZIK = 5 látogató = 1 vásárló
10.000 rajongó = 50-80 TETSZIK = 20-30 látogató = 5-8 vásárló
100.000 rajongó = 120-180 TETSZIK = 60-90 látogató = 40-60 vásárló

A fenti példából világosan látszik, hogy minél nagyobb a klub annál több a reakció és minél több a pozitív reakció annál több a vásárló és a vásárlói konverzió. Ne felejtsük el, hogy emberek vagyunk és a facebook-ra nem vásárolni jövünk, ennek ellenére a statisztikákat nézve sokkal jobb konverziókat érünk el a facebook-ról érkező forgalom esetében. Ennek oka a folyamatos kommunikáció és a TVSHOP effektus :-)

TVSHOP a Facebook-on

189183896_640Az emberek a TVSHOP nézése közben belemerülnek a kiváló előadók bemutatóiba és észrevétlenül meggyőzik magukat a vásárlásra. Nem véletlen amit látunk, minden ajándék és információ valamint szórakoztató videó meg van tervezve. A Facebook lehetőséget ad nekünk arra, hogy előkészítsük a vásárlókat 1-1 termékre, szórakoztassuk Őket és a végén egy “piszok jó” ajánlattal vásárlóvá konvertáljuk őket. A rajongók folyamatosan követnek minket, így ha ügyes a kommunikációnk akkor szép lassan beterelhetjük őket a pénztárba :-)

Melyek a tökéletes TVSHOP hatás lépései:

  1. Mutasd meg a terméket minél több oldaláról
  2. Emeld ki a legjobb tulajdonságait (erősítsd a terméket)
  3. Mutass pár termék felhasználót és beszéljenek a termékedről
  4. Kínálj valami extrát mellé ami kiveri a biztosítékot
  5. Szorítsd határidők (vagy darabszám) közé az ajánlatot

A fentiek egy webáruház esetében megoldhatóak, de kizárólag a Facebook-os folyamatos kommunikációval. Nem véletlen, hogy a nagy ismert webáruházak hatalmas rajoótábort építenek…

 

Hozzászólások

  1. György Zoltán mondta

    Kedves Mihály és olvasók!

    Én egy nagy országos múzeum munkatársa vagyok, és egy kis csapat próbálja ( nem hivatásosan) a facebook oldalt szerkeszteni. A könyvet nemrég szereztük be, és szerencsére rengeteg dologban megerősített minket, viszont elképesztően sok olyan információt is olvashattunk, amiket véleményem szerint nem lehet saját tapasztalatból megszerezni, csak évek alatt. Szóval hasznos a könyv! :)

  2. mondta

    Kedves Mihály!

    Egyetértek veled, fontos a sok like, de én amikor ellenőrzöm pl. a konkurencia oldalait, akkor mindig a talking about számot követem.
    Lehet nekem kevesebb lájkolóm van, mint a konkurenciának, de ha nagyobb a talking about, akkor az én facebook oldalam a felhasználók szempontjából “érdekesebb”.
    Fontos, hogy kövessük a TV shop modellt, de legfontosabb szerintem, hogy érdekes és visszajelzést produkáló posztokat tegyünk közzé (pl. megkérdezzük a véleményüket, megkérjük egy lájkra, kérdéseket teszünk fel stb.). Ja és az is fontos mikor posztolunk, hogy elérjük a célközönséget.

    Üdv: Dani

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Nem szeretjük a SPAM-et, kérlek írd be a mai napot betűvel az alábbi mezőbe: