Mint ekereskedő képesnek kell lenned úgy gondolkodni mint a vásárlóid. Egyszerűsítened kell a megrendelési folyamatot és élménnyé kell tenned a vásárlást. Az értékesítési statisztikákat megnézve egyértelmű az is, hogy egy “ronda” és használhatatlan bérelt webáruházban kevesebb az értékesítés mert a vevő eltéved.
Nézzük meg mi az az 5 tipp amit neked is alkalmaznod kell:
1. Legyél EMP! (Egyedi, Minőségi és PROFI): Ez kizárólag egyedi webáruházzal oldható meg. Őszintén, nézz meg egy bérelhető webshopot és tedd a szivedre a kezed vásárolnál-e szemétdombról LED Tv-t???!!! Bemennél-e olyan étterembe ahol a szakácsnak sáros és gépzsíros a keze??!! Ugye NEM??? Az a legnagyobb probléma, hogy az induló webáruházak többsége bérelhető webáruház és sikertelen szinte mind! Ezek a sikertelen “igénytelen” bérelhető webshopok sikertelensége lerontja azt a statisztikát, amit nehezen elérünk az egyedi webáruházakkal. Kimondom: ha nem léteznének bérelhető webáruházak, akkor többszörösére ugrana az átlagos értékesítés hazánkban.
2. Ne használj gyári képet és szöveget: A Google már sok-sok éve figyelmeztet, hogy egyedi tartalmakat vigyünk fel. Amint gyári leírást alkalmazunk, azonnal nullára redukáljuk a tartalmi értékünket és a 150.-ek leszünk a keresőkben. A gyári leírás többségében nem meggyőző, nem képes eladni és ez is egy fontos eleme a sikeres webáruházaknak. Mi erre odafigyelünk, kolléganőnk Gabriella kizárólag a jogi és értékesítő szövegírással foglalkozik. Gabi nagyon hatékony szövegeket ír, köszönhetően a kommunikációs végzettségének. Az egyedi fotó is nagyon fontos! Egységes képet kell alkotnia a teljes kollekciónak, ugyanazon háttér és megvilágítás. Mutasd meg új szemszögből a termékeidet.
3. Bánj ügyesen az árakkal: Mutasd meg mennyit takaríthat meg a vevő, ha az adott terméket megvásárolja. Mindenki szeret spórolni! Mutasd meg nekem mennyi marad a zsebemben ha most vásárolok… Az árat olyan színnel írd ki, amelyet máshol nem használsz. Erősítheted háttérszínnel és nagyobb karakterrel is. A lényeg az, hogy azonnal lássam mennyibe kerül a termék.
4. Használd okosan a szavakat: A termékek és kategóriák neveit ne hasraütés szerűen válaszd ki! Lépj be az Adwordsbe és a kulcsszókereső eszközzel nézd meg melyik szóváltozatra keresnek a legtöbben. A termék nevében használd a termék tulajdonságokat is egészséges mértékben. Ha megtalálod az egyensúlyt, akkor LONG TAIL keresésekben jól fogsz szerepelni és hatalmas látogatottságot fog hozni neked.
5. Koncentrálj a CTA-ra: A Call to action magyarul akció gomb vagy link nagyon fontos! Teszteld A/B teszteléssel melyik színű, feliratú, alakú vagy méretű kosár gombra kattintanak többen. Tesztelj minden gombot és folyamatosan optimalizálj. Az eredmény a növekvő értékesítési konverzió és a csökkenő kosárelhagyás lesz
Ne felejtsd! KISS! Vagyis Keep It Simple Stupid!!! Legyen minden olyan egyszerű, hogy bárki játszva tudjon vásárolni.
Gróf Ákos mondta
Ezt keményen megfogalmaztad!
Ami az értékesítési ötleteket illeti, nos azok teljesen rendben vannak.
Ákos