3 tipp hogyan duplázd meg a karácsonyi bevételed

Az elmúlt héten a Marketingtorta konferencián adtam elő a témában. Akik ott voltak sokat hasznosíthattak az előadásból, most szeretnék neked kedves olvasóm segíteni egy picit. A karácsony a csúcspontja minden évnek, ekkor érjük el a legnagyobb bevételt és sok vállalkozás ezen időszakban szerzi a profit nagy részét. Az elmúlt években megfigyeltem, hogy az angol és amerikai webáruházak milyen trükkökkel növekednek évről évre. Ezt osztom meg veled és remélem alkalmazni is tudod ezt a tudást.

1. Mit fogunk idén eladni?

A termék a legfontosabb eleme a kampánynak, mert ha nincsenek húzó termékeid akkor elmarad a várva-várt robbanás. Először is nézd meg az előző éveket és ha van olyan termék ami mai is keresett, akkor már be is írhatod a kampánytervedbe. Figyelj a mintákra, például ha játékboltod van akkor az elmúlt években milyen termékeket vittek többen? Babajátékokat vagy Lego-t? Érdemes megnézni azt is mi fogyott idén nagy mennyiségben a piacon, erre jó például az Amazon.co.uk best products aloldala ahol jelenleg egy szines gumipók csomag a legtöbbet eladott termék :-)

webaruhaz-keszites-1234

Mi az amire növekszik az érdeklődés? A konkurencia mivel próbál előretörni? A legújabb iPhone 5S-hez például már érdemes beszerezni tokokat. Fontos lehet az is, hogy lesz-e az adott termékből a nagykereskedésben mert hiába jönnek a vevők ha nem tudod kiszolgálni őket.

2. Árak és kedvezmények

A kampányok többségében ügyesen használják az ösztönzőket, neked is meg kell találnod a megfelelőt. Jól működnek a bevezető karácsony előtti akciók amikor november elején már kedvezőbb áron megvásárolhatják az ajándékokat nálad. Így megelőzheted a konkurenciát is és a tiéd a vevő. A kuponok is jól működnek amennyiben jól meg van tervezve ki mikor hol hogyan válthatja be és természetesen nem veszteséges. Angliában virágzik a vásárolj 2-őt és 1-et ajándékba kapsz akciók. A másik mindennapos kedvezményt a repülőtereken látom, amikor megvásárolok 1 könyvet és a 2. könyvet 50% kedvezménynel vásárolhatom meg. Ez kb. 25% kedvezmény amit többnek éreznek a vevők az 50%-os felirat miatt.

Ajándékot is adhatsz a megrendelés mellé amit kiválaszthatnak illetve lehet meglepetés is :-) Ne felejts el karácsony után újabb kampányt indítani amikor nagyobb kedvezményeket adsz. Ennek nem a profit a célja, hanem az élmény és emlék a vevőknek mert ha nálad 50% kedvezménnyel vásárolok játékot a gyereknek az ünnep után akkor megmaradsz a fejemben és megtörténik az 1. vásárlás. A 2. vásárlásra már könnyebb lesz rávenned és ott profitod is lesz rajta garantáltan.

3. Hogyan szerezzünk vevőket?

A vevőszerzés ma egy picit nehezebb és nagyobb költséggel jár DE megtérül! Amikor egy vevőt nézünk akkor a teljes élettartam értékét kell figyelembe venni, azaz egész életében mennyit hagy majd ott nálad. A Tesco azért kampányol olyan sokat, hogy folyamatosan visszamenjünk és odaszokjunk. Most a kis dominókért jártunk azelőtt palacsintasütőért gyüjtöttük a matricát. Oda kell szoktatni a vevőket magadhoz!

Nézzük meg hogyan hozhatunk ma vevőket:

  • Adwords : Karácsony előtt aranyárban lehet majd hirdetni de ha megtérül akkor érdemes kampányolni.
  • SEO PR cikk : Az egyik legjobb módszer ma, mert hosszútávon előrejutsz a keresőkben.
  • Facebook : Az egyik legjobban célozható hirdetésforma, így lézerpontosan a vevőidet érheted el.
  • Hírlevél : Egyre kevesebben olvasnak de még működik és hozza a vevőket szépen.
  • Metró : A tömegközlekedés is nagyszerű hirdetési felület érdemes kipróbálni.
  • TV + Rádió : A Classfm-ben vagy a kevésbé nézett csatornákon is hirdethetsz.
  • Újság : A célcsoport által olvasott újság is jó ötlet lehet a vevőszerzésre.

A fentiekben megmutattam mit, hogyan és hol tudsz majd értékesíteni. Érdemes minél nagyobb összeget befektetni a karácsonyi kampányba, mert ha megtérül (kiszámolhatod) akkor minden befektetett forint sok extra forintot fog hozni neked. Eredményes és sikeres karácsonyi kampányt kívánok neked!

Az előadásom prezentációját itt nézheted meg:

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Nem szeretjük a SPAM-et, kérlek írd be a mai napot betűvel az alábbi mezőbe: